دفاع مقدس
8سال دفاع مقدس
 
 

 در حالی که عربستان همچنان به حملات متجاوزانه خود به یمن و کشتن غیرنظامیان ادامه می‌دهد، کمیته‌های مردمی وظیفه مقابله با القاعده را بر عهده گرفته‌اند و مقرهای این گروه در استان شبوه را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های عربستانی در جدیدترین تجاوزات خود علیه یمن با استفاده از موشک‌هایی که استفاده از آن‌ها از نظر قوانین بین‌المللی ممنوع است کوه "نقم" در صنعاء را هدف قرار دادند که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد.

جنگنده‌های عربستان کوه "النهدین" در صنعاء، مدرسه "الجزیرع" در منطقه "میسک"، روستای العرض" در منطقه "بنی صیاح" واقع در "رازح" و محله‌های "الحصب" و "جولة القصر" در تغز را نیز هدف قرار دادند.

عربستان مدعی شده که هدف از بمباران نواحی کوهستانی از بین بردن انبارهای سلاح ومهماتی است که در دل این کوه‌ها حفر شده ست.

در همین راستا ارتش وکمیته‌های مردمی در تعز توانستند پایگاه "الضباب" وابسته به القاعده و شبه نظامیان "الاصلاح" را هدف قرار دهند که موجب از پای درآمدن تعدادی از تروریست‌ها و منهدم شدن تجهیزات و سلاح‌های آن‌ها شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین کنترل مناطق "باراس" و "جول المسحا" و منطقه "الصعید" در مجاورت شهر عتق رابه دست گرفتند.

این نیروها همچنین انبار سلاح القاعده در "لحج" را به آتش کشیدند که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌ها شد.

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:, :: 16:16 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 به گزارش بولتن نیوز به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، این نخستین بار نیست که عربستان یک مکان تاریخی در یمن را مورد هدف قرار می‌دهد بلکه از مدت‌ها پیش در اقداماتی که به اقدامات داعش شبیه است آثار تاریخی و تمدنی یمن را مورد هدف قرار داد تا تمدن بشری این کشور را محو و نابود کند.

 

 

به نحوی که می توان گفت همانطور که داعش دست به تخریب ده‌ها مکان باستانی در عراق و سوریه زده است عربستان نیز مساجد، مقرها و مقام‌ها، قلعه‌ها و اماکن باستانی را در استان‌های صعده، عدن، صنعاء، الضالع و استان‌های یمن تخریب کرده است.

 

 

 

در همین راستا منابع یمنی اعلام کردند جنگنده‌های عربستانی روز سه شنبه سد قدیمی‌ مأرب را هدف قرار دادند که تاریخ آن به قرن هشتم قبل از میلاد باز می‌گردد؛ سدی که یک اثر باستاین مهم در این استان محسوب می‌شود.

 

 

 

ساکنان "سبأ" در قرن هشتم پیش از میلاد این سد را ساختند که طول آن به 577 متر و عرض آن به 915 متر می‌رسد. این سد می‌تواند آب نزدیک به 98 کیلومتر مربع را تامین کند؛ این مساله به این معناست که ساکنان یمن از نظر نیاز به آب و غذا خودکفا بوده‌اند و آب این سد برای کشاورزی و تامین نیازهای چارپایان آن‌ها کافی بوده است.

 

 

 

باوجود مذاکرات گفت‌وگوها و میانجی‌گری‌ها برای بحران یمن عربستان همچنان به تجاوزات خود علیه این کشور ادامه می‌دهد و در حملات خود تاکنون صدها تن را به خاک و خون کشیده است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:, :: 16:10 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 شبکه الاخباریه عربستان سعودی در گزارشی خواستار پیروی کشورهای عربی از عربستان سعودی برای مقابله با آنچه توسعه نفوذ ایران نامید، شد.

 
الاخباریه در تحلیلی ضد ایرانی مدعی شد ایران در امور داخلی کشورهای منطقه مداخله می کند، بنابر این کشورهای عربی باید موضع یکپارچه ای علیه تهران اتخاذ کنند.
 
این شبکه در ادامه بدون اشاره به تجاوز عربستان به یمن با نمایش تصاویری از این کشور مدعی شد ایران عامل بحران یمن و ادامه مشکلات آن است.
 
الاخباریه در ادامه ادعا کرد عامل مشکلات سوریه هم بشار اسد و حامیانش هستند.
 
عربستان در طول بحران یمن همواره ایران را متهم به دخالت در امور یمن کرده است. این در حالی است که این کشور با تجاوز نظامی خود به یمن، مانع از حل مشکلات داخلی این کشور توسط مردم یمن شد.
 
لازم به ذکر است که سعودی بیش از 2 ماه است که در حال بمباران یمن است و باعث مرگ تعداد زیادی از مردم بی گناه یمن شده است.

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:, :: 16:9 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 ه گزارش شبکه المیادین، این منبع یمنی تاکید کرد نیروهای امدادی تاکنون توانسته اند این تعداد کشته و زخمی را از زیر آوارها بیرون بکشند اما ممکن است شمار کشته ها و زخمی ها در ساعات آینده افزایش یابد.

المیادین افزود: ۱۶ تن از این کشته ها عضو یک خانواده بودند.

منابع یمنی تاکید کرده اند بیشتر کشته ها و زخمی ها از زنان و کودکان هستند.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:, :: 15:3 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

درباره وبلاگ
این وبلاگ درمورددفاع مقدس می باشد
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفاع مقدس و آدرس defaemoghadas1359.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 823
بازدید ماه : 1068
بازدید کل : 107386
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1