دفاع مقدس
8سال دفاع مقدس
 
 

 فرارو- به دنبال شهادت شیخ نمر در روز گذشته (شنبه) به دست دولت عربستان معترضان در تهران شبانه در مقابل سفارت عربستان تجمع کردند، که با حمله به سفارت و دخالت پلیس پایان یافت. 

معترضان با سردادن شعارهایی علیه آل سعود، این سفارت را مورد هجوم قرار دادند و علی رغم تلاش نیروی انتظامی برای ممانعت، گروهی از مردم وارد سفارت عربستان شدند و به اتاق های این سفارتخانه رفتند.

معترضان بخش هایی از سفارت را تخریب و به آتش کشیدند. 

سفارت عربستان در تهران به آتش کشیده شد

عده ای از تجمع کنندگان که به داخل سفارت رفته بودند، از بالای بام سفارتخانه، کاغذهای مکاتبات اداری داخل اتاق‌ها را به خیابان ریختند. در این میان در پی وقوع آتش سوزی در بخش‌هایی از سفارت عربستان، ماشین های آتش نشانی در محل حاضر شدند. 

پس از ورود معترضان خشمگین به سفارت عربستان، ماموران نیروی انتظامی وارد صحنه شدند و محل این سفارتخانه را تخلیه نمودند.

سردار ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ برابر سفارت حضور پیدا کرد و نسبت به آرام نمودن مردم خشمگین اقدام نمود.

هم‌اکنون منزل سفیر عربستان کاملا تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و امنیت دیپلمات‌های سعودی به طور کامل برقرار است.

در حالی که نیروی انتظامی در تلاش برای متفرق کردن تجمع کنندگان برابر سفارت عربستان در تهران است ماموران شهرداری برای تمیز کردن رو به رو و داخل سفارت حضور پیدا کردند. 

ساعاتی پیش نیز جمعی از شهروندان مشهدی عصر امروز با تجمع مقابل ساختمان کنسولگری عربستان در این شهر اقدام حکومت آل سعود را در اعدام آیت الله نمر محکوم کردند.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394برچسب:, :: 16:59 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 به گزارش جهان، دولت بحرین در ادامه سیاست‌ دنباله‌روی از ریاض، امروز دوشنبه اعلام کرد که روابطش با تهران را قطع کرد.

خبرگزاری رسمی بحرین «بنا» با اعلام رسمی قطع روابط منامه با تهران نوشت: پادشاهی بحرین تصمیم به قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران گرفته و از همه اعضای هیئت دیپلماتیک ایران خواست طی مدت ۴۸ ساعت منامه را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، بحرین همچنین همه اعضای هیئت دیپلماتیکش در ایران را فراخوانده و تصمیم به بستن و تعطیلی مقر سفارتش در تهران گرفت.

این گزارش حاکی است که وزارت خارجه بحرین «مرتضی صنوبری» کاردار موقت سفارت ایران در منامه را فراخوانده و یادداشت رسمی خود در این زمینه را به وی تحویل داده است.

منامه ادعاهای همیشگی‌اش مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی، مدعی شد که ایران «با حمایت از تروریست‌ها و تندروها و همچنین با قاچاق سلاح و مواد منفجره در راستای نابودی و برافروختن اغتشاشات و فتنه در منطقه» تلاش می‌کند.

دولت بحرین همچنین حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد را «بزدلانه» توصیف کرد و آن را «تجاوزی آشکار به همه توافقنامه‌ها و منشورهای بین‌المللی» خواند.

منامه همچنین رویارویی قاطعانه با سیاست ایران را خواستار شد.

در پایان بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده است: پادشاهی (بحرین) بزودی اقدامات لازم برای اجرای تصمیم قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران را اتخاذ می‌کند.

بیانیه سودان درباره قطع رابطه با ایران

به گزارش جهان، مهر به نقل از النشره خبر داد، وزارت خارجه سودان ساعتی قبل با صدور بیانیه ای از قطع روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، سودان نیز پس از رژیم های آل سعود و آل خلیفه اقدام به قطع روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران کرد.

گفتنی است، این موضع سودان در حالی اتخاذ می شود که رئیس جمهور آن به دلیل ارتکاب جنایت جنگی تحت تعقیب است. دیوان بین‌المللی کیفری مستقر در لاهه در ۴ فوریه سال ۲۰۰۹ میلادی و در اقدامی بی‌سابقه حکم بازداشت عمر البشیر رئیس جمهور سودان را به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» در دارفور، صادر کرد. این نخستین بار بود که دادگاه رسیدگی به جرائم جنگی حکم بازداشت رهبری را که هنوز در راس کار است، صادر می‌کرد. 

کشور فقیر جیبوتی با ایران قطع رابطه کرد

تابناک نوشت: در ادامه تلاش‌های عربستان برای همراه کردن کشورهای عربی و آفریقایی، در اتفاقی جالب کشور «جیبوتی» در شمال آفریقا اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده است.

جیبوتی کشور فقیر و کوچیک در شمال آفریقاست که از حداقل‌ها نیز بی‌بهره است و با کمک کشورهای مختلف به ویژه عربستان اداره می‌شود. ایران نیز پیش از این در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد برای این کشور سفارت ساخته بود اما در این بزنگاه جیبوتی ترجیح داد به سمت قلک اعراب سوق پیدا کند.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394برچسب:, :: 16:59 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 علی اکبر ولایتی به قطع رابطه جیبوتی با ایران واکنش نشان داد.

 
به گزارش «انتخاب»، علی اکبر ولایتی در واکنش به قطع رابطه جیبوتی با ایران با انتشار تصویری در اینستاگرام نوشت: 
 
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود میبری و زحمت ما میداری
 
واکنش ولایتی به قطع رابطه ی جیبوتی با ایران: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ....
 
 
 
 

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394برچسب:, :: 16:59 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 روابط ایران و عربستان به مجموعه مراودات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی بین ایران وعربستان گفته می‌شود. این روابط هیچ‌گاه در سطح مطلوب برقرار نبوده است. بعد از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ روابط دو کشور تیره‌تر و خصمانه‌تر شد و تاکنون بارها منازعات نظامی و دیپلماتیک بین دو کشور رخ داده است. هر دو کشور مدعی صیانت و رهبری بر سایر کشورهای مسلمان خاورمیانه هستند که در این بین ایران به عنوان یک کشور شیعه مذهب و عربستان سعودی به عنوان یک کشور سنی مذهب، اختلافات اعتقادی و سیاسی متعددی دارند که معمولاً منافعی متضاد را برای یکدیگر ترسیم کرده است. حمایت عربستان از صدام حسین در جنگ ایران و عراق و حمایت ایران از شیعیان یمن در نزاع یمن (۲۰۱۰–۲۰۰۹) نمونه‌ای از اختلافات و درگیری‌ها است. همچنین دو کشور اختلافات مرزی در خلیج فارس با یکدیگر دارند که بیشتر به سبب بهره‌برداری بیشتر از منابع هیدروکربنی خلیج فارس (نفت و …) است.[۱] پس از حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری آن در مشهد، این کشور روابط خود را با ایران قطع کرد.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394برچسب:, :: 16:59 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

درباره وبلاگ
این وبلاگ درمورددفاع مقدس می باشد
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفاع مقدس و آدرس defaemoghadas1359.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 718
بازدید هفته : 806
بازدید ماه : 1051
بازدید کل : 107369
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1