دفاع مقدس
8سال دفاع مقدس
 
 

 به گزارش ایرنا ، روزنامه 'ال موندو' با انتشار اخبار مربوط به حملاتعربستان سعودی به یمن به قلم «فرانسیسکو کاریون» از قاهره تحت عنوان «جنگی بر علیه ایران در یمن » به درج تصویری از تلفات جانی و ویرانه های ناشی از بمبارانهای عربستان در اطراف فرودگاه صنعا و هم چنین با درج نقشه ای از عربستان سعوی، یمن، عراق و ایران می نویسد اولین بمباران ها علاوه بر انهدام دفاع ضد هوائی حوثی ها باعث مرگ بیست و پنج نفر منجمله شش کودک شد. 

در بخش دیگری از این خبر تاکید شده حملات مزبور از سوی رئیس جمهور یمن بخاطر حملات قریب الوقوع شورشیان به عدن درخواست شده بود. ساعاتی پس از حملات مزبور، تهران که متحد شبه نظامیان اهل تشیع حوثی می باشد، نسبت به آن تجاوزات معترض شد. 

روزنامه'لاراسون'،تصاویر و نقشه ای مشابه روزنامه ال موندو به چاپ رسانده و ازطریق یکی از کارشناسان موسسه الکانو به تحلیلحملات عربستان به یمن پرداخته است.

روزنامه'آب ث'طی مقاله ای به قلم«میکل آیستران»از بیت المقدس و تحت عنوان «عربستان سعودی به شیعیان در یمن حمله نموده تا گسترش طلبی ایران را متوقف سازد» به انتشار تصویر و نقشه مشابه دو روزنامه فوق الذکر دست زده و اعلام داشته است که عربستانسعودی به رهبری ائتلافی متشکل از اعضای شورای خلیج (فارس) به اتفاق مصر، پاکستان، اردن، مراکش و سودان وارد جنگ داخلییمن و علیه شورشیان حوثی شد. 

آیستاران ادامه داد:براساس این تصمیم،یمن به صحنه نهائی درگیری فرقه ای بین دو ابرقدرت منطقه ای تبدیل می گردد.ایران مدافع اهل تشیع و حامی حوثی ها بوده و عربستان سعودی که پیش قراول اهل تسنن تلقی می شود براین عقیده است که نیمی از بیست و چهار میلیون نفر جمعیت یمن سنی بوده و چهل درصد از مابقی اهل آن کشور شیعه می باشند. 

وی افزود:این صحنه هنگامی بوجود می آید که تهران در حال کنار آمدن با آمریکا نسبت به توافق هسته ای بوده و درعین حال به مبارزه در صف اول جبهه علیه داعش در سوریه و عراق ادامه داده است. 

روزنامه آ ب ث در گزارش دیگری تحت عنوان «تهران، قدرت اهل تشیع» می نویسد تهران هرگونه حمایت از حوثی ها را تکذیب و رهبران آن کشور بر این نظرند که بمباران ها تنها باعث بغرنج شدن موقعیت خواهد شد. 

روزنامه نوشت :رسیدن روحانی به قدرت باعث تغییر روند روابط ایران و آمریکا شده و بزودی توافق هسته ای منعقد خواهد شد. ایرانی ها در جنگ علیه اسلامگرایی افراطی در سوریه و عراق با واشنگتن همکاری می کنند و محوری از دو دوست در بطن جهان عرب با استفاده از نفوذشان در بیروت، دمشق و بغداد بوجود آورده اند. 

 

 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 4 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 13:38 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

درباره وبلاگ
این وبلاگ درمورددفاع مقدس می باشد
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفاع مقدس و آدرس defaemoghadas1359.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 111
بازدید دیروز : 78
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 599
بازدید کل : 108043
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1