دفاع مقدس
8سال دفاع مقدس
 
 

   امام صادق علیه السلام فرمودند: هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند، من ظهور را برای او تضمین می کنم! آنگاه که مرگ عبد الله فرا رسد، مردم در جانشینى او نسبت به هیچکس به توافق نمى رسند و این جریان تا ظهور حضرت صاحب الامر همچنان ادامه مى یابد، عمر سلطنت هاى چندین ساله به سر آمده ، نوبت پادشاهى چند ماهه و چندین روزه فرا مى رسد. ابوبصیر مى گوید: پرسیدم آیا این وضع به طول مى انجامد؟ فرمود: هرگز. و این درگیرى بعد از کشته شدن این پادشاه (عبدالله ) منجر به کشمکش بین قبیله هاى حجاز مى شود.( بحار ۵۲ ص ۲۱۰ )

 از زمان مرگ ملک عبدالعزیز موسس دولت آل سعود در سال 1953 تاکنون پنج پادشاه پس از وی قدرت را در این کشور که بزرگ‌ترین منبع نفتی جهان است، در دست گرفته‌اند. آخرین پادشاه این سلسله ملک عبدالله ۸۶ ساله است که این روزها در بیمارستانی در نیویورک بستری است. حدود یک ماه پیش وقتی عربستان درگیر برگزاری مراسم حج بود و در آستانه ی روز عرفه خبر بیماری این شاه پیر به سرعت در رسانه ها ی جهان منتشر شد چرا که با توجه به سرطان ولیعهد فرتوت و جنگ قدرت پنهان بین شاخه های مختلف آل سعود، مرگ پادشاه وضعیت این کشور را پیچیده خواهد کرد.

عربستان، سرزمین وحی، بزرگترین دارنده ی منابع نفتی، مهمترین تولید کننده ی نفت در خاورمیانه و اصلی ترین متحد آمریکا در بین کشورهای عربی است. از این رو هر تغییری در این کشور به سرعت باعث ایجاد امواجی تاثیرگذار بر سیاست و اقتصاد دیگر کشورها خواهد شد. به عنوان مثال کافیست در این کشور حکومت مرکزی دچار مشکل شود، در این صورت قیمت نفت در فاصله ی کوتاهی به بالای ۱۵۰ یا ۲۰۰ دلار برای هر بشکه می رسد و این یعنی تیر خلاص به وضعیت اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان.

اما مهمتر از این موضوعات، نکته ای که در مرگ ملک عبدالله نهفته است، نه به نفت بلکه به احادیثی مربوط است که به رابطه ی مرگ پادشاهی به اسم عبدالله و ظهور امام زمان می پردازد. در این احادیث مرگ عبدالله مقدمه ی تزلزل حکومت مرکزی و فروپاشی آن و یکی از نشانه های ظهور است. در این روایات سه نکته ی قابل توجه وجود دارد:

۱. عمر سلطنت هاى چندین ساله به سر آمده، نوبت پادشاهى چند ماهه و چندین روزه فرا مى رسد: با توجه به وضعیت سیاسی حاکم بر عربستان و جنگ قدرت بین شاهزادگان سعودی و بیماری ولیعهد چنین اتفاقی به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

۲. مرگ او در روز عرفه خواهد بود: خبر بیماری ملک عبدالله چند روز قبل از موسم حج منتشر شد و با توجه به عدم اطلاع رسانی شفاف عربستانی ها احتمال مرگ او در روز عرفه وجود دارد.

۳. مرگ او را چهل روز مخفی خواهند کرد: از زمان رفتن شاه پیر به آمریکا تصویر یا خبر موثقی از وی در دسترس نیست. حتی اسم بیمارستانی که ملک عبدالله در آن بستری است اعلام نشده است. این عدم اطلاع رسانی احتمالا برای کنترل عواقب ناشی از مرگ پادشاه است.

اگر عبدالله ذکر شده در روایات همین ملک عبدالله ۸۶ ساله باشد و اگر وی در روز عرفه مرده و مرگش هم چهل روز مخفی مانده باشد تا ظهور حضرت حجت (عج) زمان زیادی باقی نمانده است. مهلت چهل روزه ی بعد از روز عرفه، بیستم محرم یعنی یکشنبه به پایان می رسد. آیا اوایل این هفته تیتر خبرگزاری های جهان مرگ ملک عبدالله خواهد بود؟

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : شنبه 4 بهمن 1393برچسب:, :: 17:23 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

درباره وبلاگ
این وبلاگ درمورددفاع مقدس می باشد
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفاع مقدس و آدرس defaemoghadas1359.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 110
بازدید دیروز : 78
بازدید هفته : 110
بازدید ماه : 598
بازدید کل : 108042
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1