دفاع مقدس
8سال دفاع مقدس
 
 

 عکس آرشیوی

العالم - دو نظامی عربستانی در درگیری با نیروهای انصارالله در منطقه جازان در نزدیکی مرز یمن کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ستاد مشترک نیروهای سعودی با انتشار بیانیه ای که خبرگزاری عربستان آن را منتشر کرد، از کشته شدن دوافسر نظامی سعودی در درگیری های منطقه مرزی جازان خبر داد.

از زمان تجاوز عربستان و 9 کشور عربی به همراه آمریکا به یمن (ششم فروردین) تاکنون دست کم 52 نظامی سعودی در حملات نیروهای مردمی یمن به پایگاه های مرزی سعودی کشته شده اند.

این درحالی است که در حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن، بیش از چهار هزار و 500  نفر که اغلب غیرنظامی بوده اند، جان خود را از دست داده اند. شمار زیادی از قربانیان تجاوزگری های سعودی علیه یمن را کودکان و زنان تشکیل می دهند.

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 29 مرداد 1394برچسب:, :: 18:17 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 

سازمان عفو بین الملل در گزارشی جدید کشتار شهروندان یمنی را "جنایت جنگی" دانست و حملات هوایی عربستان را خونبار توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در گزارش 30 صفحه ای عفو بین الملل آمده است که در 8 حمله ای که در ماه‌های ژوئیه و ژوئن صورت گرفت، 141 نفر کشته شدند که بیشتر آنان زن و کودک بودند.
این گزارش حاکی است که در حملات هوایی عربستان مناطق مسکونی پر جمعیت هدف قرار می گیرد، و در بیشتر موارد نمی توان هیچ هدف نظامی نزدیک به این مناطق آسیب دیده یافت.
در این گزارش آمده است که شمار قابل توجهی از شهروندان در برخی مناطق به دلیل شدت گرفتن نبرد بین طرفهای درگیر، آواره شده‌‌اند.
گزارشهای بین المللی حاکی است، در حملات عربستان به یمن که از 26 مارس آغاز شده بیش از 4 هزار نفر کشته شده اند. به دلیل هدف قرار گرفتن مناطق مسکونی و زیرساختها و تأسیسات شهری، بیشتر قربانیان این حملات از شهروندان هستند.

- See more at: http://fa.alalam.ir/news/1730566#sthash.B7dL0TsM.dpuf

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 29 مرداد 1394برچسب:, :: 18:16 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 یمن

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت، گروه‌های تروریستی در جنوب یمن به علت منفعت طلبی به جان یکدیگر افتاده اند، و نامنی برخی از مناطق جنوبی این کشور را فرا گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره تحولات یمن نوشت که پس از درگیری های اخیر در جنوب یمن تلاش هایی برای جدایی این منطقه و کودتا علیه عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی این کشور آغاز شده است.
به نوشته این روزنامه، به علت اقدامات القاعده در جنوب با استفاده از خلا قدرت در استان ها پس از عقب نشینی حوثی ها، هرج و مرج و ناآرامی این مناطق را فرا گرفت.
بر اساس این گزارش، گروه هایی که عربستان سعودی آنها را در یمن هدایت می کند به علت اختلاف درباره آینده یمن با یکدیگر درگیر شده اند.

عربستان و متحدانش برای بازگرداندن منصور هادی به یمن تلاش می کنند، اما گروه های دیگری هستند برای جدایی جنوب یمن سعدی دارند.
این روزنامه به نقل از «وحید علی سلام» یکی از سرکرده های شبه نظامیان مسلح در عدن نوشت وضع امنیتی در عدن و برخی دیگر از مناطق بسیار نامناسب است به گونه ای در هرج و مرج و ناامنی هستند.

- See more at: http://fa.alalam.ir/news/1730743#sthash.sDwjjUdC.dpuf


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 29 مرداد 1394برچسب:, :: 18:15 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 جنایات مزدوران سعودی در حق یمنی ها

یمن(العالم)- تحرکات تروریست های داعش و حزب الاصلاح یمن از یک طرف و سایر مزدوران سعودی هوادار عبدربه منصور هادی از طرف دیگر برای سیطره بر بندر مهم "الزیت"، استان عدن را به عرصه درگیری های شدید بین این تروریست ها تبدیل کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تلاش تروریست ها برای سیطره بر بندر الزیت که تنها مسیر آبی برای رساندن کمک های نظامی ارسالی سعودی برای مزدوران ریاض در یمن محسوب می شود، باعث شده است که استان عدن به کانون درگیری های شدید بین تروریست های داعش و حزب الاصلاح از یک طرف و سایر مزدوران سعودی هوادار عبدربه منصور هادی در طرف دیگر تبدیل شود.

بر اساس این گزارش درگیری بین تروریست های داعش و حزب الاصلاح از یک سو و جنبش حراک جنوبی در سوی دیگر برای سیطره بر ساختمان های دولتی در استان شبوه در جنوب شرقی یمن نیز همچنان ادامه دارد.

شواهد و قرائن بیانگر آن است که ائتلاف سعودی علیه یمن دیگر به حملات هوایی برای کشتار یمنی ها اکتفا نکرده و با به کار گرفتن مزدوران ریاض در مناطق تحت کنترل در شهر تعز و.. جنایات هولناکی چون گردن زدن، اعدام های گروهی و مثله کردن شهروندان بی گناه مرتکب می شود.

جنایات تروریستی دریمن با هدایت ائتلاف سعودی

این درحالی است که این جرم و جنایت ها با موج گسترده محکومیت ها در عرصه سیاسی ، اجتماعی و حقوقی در یمن مواجه شده است و محکوم کنندگان عقیده دارند که این جنایت ها منعکس کننده طرح خطرناک تروریست علیه یمنی ها با حمایت و هدایت ائتلاف سعودی است.

طیف های مختلف در استان عمران، نهادهای دولتی، سازمان های مدنی و شیوخ و بزرگان و شخصیت های اجتماعی جرم و جنایت شهر تعز و مناطق حومه آن را محکوم کردند.

در بیانیه های محکومیت این جنایت ها به این مساله نیز اشاره شده است که هدف از رفتارهای انحرافی گروه های پلیدی که به سادگی عرف، شریعت و قوانین داخلی و بین المللی را زیر پا می گذارند، خدشه دار کردن چهره دین مبین اسلام در یمن است.

حمله موشکی یمن به پایگاه نظامی سعودی در منطقه جیزان

از سوی دیگر ارتش و کمیته های انقلابی یمن در تازه ترین اقدام خود در پاسخ به تجاوزگری های سعودی، یک پایگاه نظامی سعودی ها را در منطقه جیزان، مناطقی را در نجران و عسیر هدف حملات موشکی قرار دادند که در نتیجه آن چندین سعودی کشته و زخمی شدند؛ شدت خسارات به حدی بود که ارتش سعودی از شهروندان خواست برای اهدای خود به بیمارستان ها مراجعه کنند.

- See more at: http://fa.alalam.ir/news/1730866#sthash.B5PbSw4y.dpuf


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 29 مرداد 1394برچسب:, :: 18:14 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 

 
منابع یمنی از کشته شدنِ شش یمنی از جمله یک زن و چند کودک و زخمی شدن 6 تن دیگر در تجاوزهای متوالی عربستان سعودی به یمن خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منابع تاکید کردند که جنگنده های سعودی یک مجتمع مسکونی را در استان الحدیده واقع در شمال غربی یمن بمباران کردند که بر اثر آن، چهار کودک و یک زن کشته شدند.

جنگنده های سعودی همچنین به فرمانداری حرض در مناطق الشفیه و الکدف واقع در استان حجه واقع در شمال غربی یمن حمله کردند و علاوه بر ویران کردند ساختمان های مسکونی و مغازه ها، یکی از شهروندان یمنی را کشتند و شش تن را زخمی کردند.

شهر تاریخی براقش در فرمانداری مجزر در استان مأرب (مرکز یمن) نیز هدف حملات گستردۀ جنگنده های سعودی بود.

منابع بومی همچنین تاکید کردند که هفت حملۀ هوایی جنگنده های سعودی، خرابی های گسترده ای در دیواره های تاریخی اطراف براقش و معبدِ تاریخی آن ایجاد کرد.

شهر براقش از قدیمی ترین شهرهای تاریخی در یمن به شمار می رود.

در این میان، وبگاه "یمن نیوز" خبر داد که جنگنده های سعودی، طی 24 ساعت گذشته، بیش از 100 مرتبه به مناطق الاشراف، الجفینه، الفاو، البلق غربی و شهر مأرب حمله کردند.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 29 مرداد 1394برچسب:, :: 18:11 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه گاردين نوشت: اگر بن بست پيش روي مذاكرات هسته‌اي شكسته شود, بزرگترين دستاورد ديپلماتيك قرن بيست و يكم رقم خواهد خورد و از وقوع جنگ فاجعه باري ديگر در خاورميانه جلوگيري خواهد شد.

"جولين بورگر" نويسنده مقاله‌اي در اين روزنامه نوشت: 20 ژوييه (29 تير) آخرين روز مهلت شش ماهه تعيين شده براي توافق موقت هسته‌اي ايران است. طبق پيش بيني‌هاي يك ديپلمات غربي، دو طرف تا دقيقه 90 نفس نفس زنان هرچه در توان و چنته دارند، به خرج مي‌رسانند تا پيش از فرارسيدن نيمه شب 20 ژوييه(29 تير), بتوانند بيشترين امتيازها را از يكديگر اخذ كنند.

وي در ادامه مقاله خود افزود: با توجه به مصالحه‌هاي طرفين در گذشته در حالي كه تا پيش از آن توهمي بيش نبود, اين دستاورد چندان هم دور از ذهن نمي‌نمايد.

مذاكرات اخير كارشناسان دو طرف در وين اميدوار‌كننده بود چراكه در فضايي خوش بينانه جريان داشت. تا به اين مرحله از كار، شروط سند نهايي توافقنامه مشخص و تبيين شده و طرح كلي مواضع اوليه هم ريخته شده است.

مرحله سخت كار از 12 مه (22 ارديبهشت) شروع مي‌شود كه در آن تاريخ روساي هيئتهاي مذاكره‌كننده تشكيل جلسه خواهند داد تا زباني مشترك براي تنظيم پيش نويس توافق نهايي مشخص نمايند.

اگر اين مرحله از كار هم با موفقيت انجام شود, بزرگترين دستاورد ديپلماتيك قرن بيست و يكم رقم خواهد خورد و بن بست عميقي را كه سالهاست خاورميانه را با وقوع يك جنگ فاجعه بار ديگر تهديد مي‌كند, خواهد شكست.

روزنه اميد اينجاست كه هر دو طرف متعهد به "طرح اقدام مشترك" شده‌اند كه ماه نوامبر (آبان) گذشته به توافق طرفين رسيد.

به حكم اين توافق ايران موافقت كرده است توليد اورانيوم را در مقياس متوسط غني سازي 20 درصدي متوقف كند. اين فوريترين مرحله كار براي توليد يك سلاح كشتار جمعي است.

ايران مي‌گويد كه نيمي از 209 كيلوگرم اورانيوم موجود خود را در زمان توافق موقت رقيق كرده و به خلوص 5 درصد رسانده است و نيمه ديگر را هم ظرف سه ماه آينده به اكسيد تبديل خواهد كرد كه غني ساختن آن در مقياس سوخت بمب اتمي كار دشواري است.

به موازات آن طبق تاييد ايران, اين كشور همه اقساط 2/4 ميليارد دلاري را كه در طبق توافق موقت هسته‌اي آزاد شده دريافت كرده است. اين ثروت بادآورده, دستاورد عظيم سياسي "حسن روحاني" است. روحاني با اين دستاورد, مجددا در فرآيند مذاكرات دست به سرمايه‌گذاري موثر مي‌زند.

او با اتكا به همين دستاورد، منتقدان تندروي خود را متهم مي‌كند كه منافعشان در گرو تحريمهاست و به همين دليل هم مقابل هر پيشرفتي در راه لغو تحريم‌ها مي‌ايستند.

اين بحث در داخل كشور از مبنايي محكم و پشتوانه حمايت مردمي برخوردار است زيرا بار سنگين فشار تحريمها بر گرده لايه‌هاي مياني جامعه تحميل شده است.

"محمد جواد ظريف" وزير امور خارجه هم هفته گذشته در يادداشتي در نشريه "فارين افيرز" (امور خارجي) به اين نكته اشاره كرد كه "پيشرفت سريع و دور از انتظاري در مذاكرات بدست آمده است ".

وي در اين يادداشت بار ديگر بر تعهد دولت روحاني بر منع توليد سلاح هسته‌اي و حتي معلق گذاردن اين برنامه تاكيد كرد.

ظريف در اين يادداشت افزود "دولت ايران حتي بر اين عقيده است كه داشتن سلاح اتمي براي امنيت و جايگاه و نقش ايران در منطقه و اهتمام ايران براي استيلاي استراتژيك در خليج فارس هم مضر است چرا كه واكنش اجتناب ناپذيري به دنبال خواهد داشت و امتيازهاي متعارف نظامي ايران را هم محدود خواهد ساخت".

روزنه ديگر اميد , پيشرفت كار در مورد موضوع نيروگاه آب سنگين اراك است, يعني موضوعي كه تا چند ماه قبل معامله شكن قلمداد مي‌شد و امروز قابل حل شده است. ايرانيها علامت داده‌اند كه اين نيروگاه در دست احداث را مجددا طراحي مي‌كنند.

با طراحي مجدد نيروگاه, پلوتونيومي در آن توليد خواهد شد كه كمتر قابل تبديل شدن به مقياس قابل استفاده براي سوخت سلاح اتمي است. در طراحي جديد, از اورانيوم غني شده به جاي اورانيوم طبيعي استفاده و يا محصولي با قدرت كمتر توليد خواهد شد و شايد هم به اندازه‌اي بسيار محدود از هردو محصول توليد شود.نكته مهم در اين سازش، عزم جدي هر دو طرف براي مصالحه و توافق است.اما يك نكته انحرافي هم در روند كار وجود دارد.اجزاء هولناك مذاكرات قابل جابجا شدن‌اند. ايران در حال حاضر 19هزار سانتريفيوژ دارد.

طبق اعلام "موسسه علوم و امنيت بين الملل", ايران براي آنكه نگرانيهاي غرب را مرتفع سازد و ثابت كند كه ظرف مهلت شش ماه به مرحله "برك آوت " نخواهد رسيد, مي‌آيد و از تعداد سانتريفيوژهايش مي‌كاهد و آن را به 6 هزار دستگاه مي‌رساند.

مرحله "برك آوت" مرحله‌اي است كه طي آن ايران با خارج كردن بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي شروع به ورود به مسابقه ساخت سلاح مي‌كند و همزمان اولين كلاهك اتمي‌اش را هم تكميل مي‌كند.

البته دولت ايران براي راضي كردن مخاطب داخلي جهت كاستن از تعداد سانتريفيوژهايش كار سختي پيش رو دارد.

نقطه كليدي كار هم همين جاست. براي رفع اين نقيصه, روحاني و ظرف بايد به مخاطب داخلي تضمين دهند كه ولو آنكه متعهد به الزاماتي در توافق هسته‌اي شده‌اند , اما برنامه هسته‌اي ايران همچنان پويا و رو به پيشرفت است.

برنامه هسته اي, مظهر دستاوردهاي ملي و پيشرفت و تجدد (مدرنيته) ايران است.حصول توافق و رفع نگرانيهاي غرب در خصوص عدم اشاعه سلاحهاي كشتار جمعي , مستلزم آن است كه كار عظيم ديپلماتيك تا قبل از 20 جولاي انجام گيرد.

* سخنگوي وزارت خارجه آمريكا: مذاكرات هسته‌اي با حسن نيت پيش مي‌رود
"ماري هارف" سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در واكنش به مقاله وزير خارجه ايران در پايگاه اينترنتي "فارين افرز" گفت: مذاكرات هسته‌اي با ايران با حسن نيت دو طرف پيش مي‌رود.

به گزارش پايگاه اينترنتي وزارت خارجه آمريكا، در كنفرانسي خبري خبرنگاري از هارف پرسيد: وزير خارجه ايران درباره مذاكرات تا اندازه‌اي ابراز خوشبيني كرد و گفت " پيشرفت غيرمنتظره مذاكرات تاكنون گوياي دستيابي به راه حلي سريع درباره خروج از اين بحران غيرضروري است." آيا شما هم در اين احساس خوشبيني ظريف شريك هستيد؟

هارف پاسخ داد: من فكر مي‌كنم كه ما از يك حس واقعيت گرايي مشترك برخوردار هستيم. اما آنچه كه ما گفته‌ايم اين است كه ما در حال مذاكره هستيم و با حسن نيت مذاكره مي‌كنيم و متعهد هستيم كه به نتيجه برسيم. اما اين كه آيا اين بدان معناست كه ما به نتيجه خواهيم رسيد؟ نظري ندارم. آيا مي‌توانيم تصميمات دشواري اتخاذ كنيم؟ نمي‌دانم. فكر نمي‌كنم كه هيچ كدام از ما بتواند در حال حاضر با قطعيت به هر يك از اين پرسش‌ها پاسخ دهد.

وي افزود: اما اين حقيقت كه به روش اساسي و عملي در حال مذاكره درباره جزييات موضوعي هستيم كه تا پيش از اين هرگز در اين سطح درباره آن مذاكره نشده، نشان مي‌دهد كه اين بهترين فرصتي است كه براي حل و فصل ديپلماتيك اين موضوع در اختيار داشته ايم. ما درباره فرصتي كه داريم واقع گرا بوده ايم.

هارف ادامه داد: شنيديد كه رئيس جمهوري (آمريكا) شانس موفقيت مذاكرات پنجاه - پنجاه دانست. ما كاملا آگاه هستيم كه اين بهترين فرصت و موثرترين شيوه براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي است و اگر بتوانيم به نتيجه‌اي دست يابيم به آن متعهد خواهيم بود.

*مركل: بايد به مذاكرات با ايران فرصت داد
در همين حال صدراعظم آلمان نيز خواست تا فرصت ديگري به مذاكرات ميان گروه 1+5 با ايران داده شود.

آنگلا مركل در سخناني در بين اعضاي اتاق بازرگاني آمريكا گفت كه بهتر است به مذاكرات با ايران در خصوص برنامه‌ هسته‌اي‌اش فرصتي داده شود ولي در عين حال هم‌چنان امكان اعمال تحريم‌ها در صورت لزوم وجود داشته باشد.

وي هم‌چنين پايبندي و تعهد ايران به توافق امضاء شده را خواستار شد و افزود: در صورتيكه ايران به تعهداتش عمل نكند و يا به اندازه كافي به آن عمل نكند، ما آماده خواهيم بود تا تعليق محدودي كه در تحريم‌ها ايجاد شده را بازگردانيم. 

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 29 مرداد 1394برچسب:, :: 18:9 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 حسین شریعتمداری در یادداشت روز کیهان نوشت: 

1- انتظار این بود- و هنوز هم هست- که مسئولان محترم در مقابل انتقادهای مستند کسانی که توافق لوزان را با منافع ملی کشورمان ناسازگار می‌دانند، پاسخ‌های روشن و مستندی ارائه کنند ولی تاکنون نه فقط این انتظار برآورده نشده است بلکه اعضای محترم تیم هسته‌ای در پاسخ منتقدان به کلی‌گویی اکتفاء کرده‌اند و در مواردی نیز برخی از وابستگان دولت- و نه اعضای تیم مذاکره‌کننده- در مصاحبه‌ها، نوشته‌ها و سخنرانی‌های پی در پی خود، منتقدان را به باد تهمت و افتراء گرفته و آنان را با دشمنان نظام همسو معرفی کرده‌اند! بی‌آن که کمترین توضیحی داده و یا دلیل و سندی بیاورند که کدامیک از انتقادات مطرح شده به توافق لوزان را نابه‌جا و غیرواقعی می‌دانند و در مقابل آن، چه پاسخ منطقی و قانع‌کننده‌ای دارند؟!

به عنوان مثال، کیهان طی چند گزارش که با شواهد و اسناد خالی از ابهامی همراه بود به نقد توافق لوزان پرداخته و مخصوصا در یادداشتی با عنوان «دستاوردها یا از دست‌داده‌ها» به متن اصلی توافق لوزان استناد کرده و نمونه‌ها و مواردی از ناهمخوانی آن با منافع ملی را برشمرده بود ولی پاسخ کیهان و سایر منتقدان همان بود که به آن اشاره شد و حال آن که دست‌اندرکاران برنامه هسته‌ای و یا افرادی به نمایندگی از دولت محترم می‌توانستند و شایسته و بایسته نیز همین بود که محورهای مورد انتقاد را با سعه‌صدر و ارائه دلایل محکم و مستند پاسخ دهند.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 29 مرداد 1394برچسب:, :: 18:9 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 در حالی که عربستان همچنان به حملات متجاوزانه خود به یمن و کشتن غیرنظامیان ادامه می‌دهد، کمیته‌های مردمی وظیفه مقابله با القاعده را بر عهده گرفته‌اند و مقرهای این گروه در استان شبوه را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های عربستانی در جدیدترین تجاوزات خود علیه یمن با استفاده از موشک‌هایی که استفاده از آن‌ها از نظر قوانین بین‌المللی ممنوع است کوه "نقم" در صنعاء را هدف قرار دادند که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد.

جنگنده‌های عربستان کوه "النهدین" در صنعاء، مدرسه "الجزیرع" در منطقه "میسک"، روستای العرض" در منطقه "بنی صیاح" واقع در "رازح" و محله‌های "الحصب" و "جولة القصر" در تغز را نیز هدف قرار دادند.

عربستان مدعی شده که هدف از بمباران نواحی کوهستانی از بین بردن انبارهای سلاح ومهماتی است که در دل این کوه‌ها حفر شده ست.

در همین راستا ارتش وکمیته‌های مردمی در تعز توانستند پایگاه "الضباب" وابسته به القاعده و شبه نظامیان "الاصلاح" را هدف قرار دهند که موجب از پای درآمدن تعدادی از تروریست‌ها و منهدم شدن تجهیزات و سلاح‌های آن‌ها شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین کنترل مناطق "باراس" و "جول المسحا" و منطقه "الصعید" در مجاورت شهر عتق رابه دست گرفتند.

این نیروها همچنین انبار سلاح القاعده در "لحج" را به آتش کشیدند که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌ها شد.

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:, :: 16:16 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 به گزارش بولتن نیوز به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، این نخستین بار نیست که عربستان یک مکان تاریخی در یمن را مورد هدف قرار می‌دهد بلکه از مدت‌ها پیش در اقداماتی که به اقدامات داعش شبیه است آثار تاریخی و تمدنی یمن را مورد هدف قرار داد تا تمدن بشری این کشور را محو و نابود کند.

 

 

به نحوی که می توان گفت همانطور که داعش دست به تخریب ده‌ها مکان باستانی در عراق و سوریه زده است عربستان نیز مساجد، مقرها و مقام‌ها، قلعه‌ها و اماکن باستانی را در استان‌های صعده، عدن، صنعاء، الضالع و استان‌های یمن تخریب کرده است.

 

 

 

در همین راستا منابع یمنی اعلام کردند جنگنده‌های عربستانی روز سه شنبه سد قدیمی‌ مأرب را هدف قرار دادند که تاریخ آن به قرن هشتم قبل از میلاد باز می‌گردد؛ سدی که یک اثر باستاین مهم در این استان محسوب می‌شود.

 

 

 

ساکنان "سبأ" در قرن هشتم پیش از میلاد این سد را ساختند که طول آن به 577 متر و عرض آن به 915 متر می‌رسد. این سد می‌تواند آب نزدیک به 98 کیلومتر مربع را تامین کند؛ این مساله به این معناست که ساکنان یمن از نظر نیاز به آب و غذا خودکفا بوده‌اند و آب این سد برای کشاورزی و تامین نیازهای چارپایان آن‌ها کافی بوده است.

 

 

 

باوجود مذاکرات گفت‌وگوها و میانجی‌گری‌ها برای بحران یمن عربستان همچنان به تجاوزات خود علیه این کشور ادامه می‌دهد و در حملات خود تاکنون صدها تن را به خاک و خون کشیده است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:, :: 16:10 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی

 شبکه الاخباریه عربستان سعودی در گزارشی خواستار پیروی کشورهای عربی از عربستان سعودی برای مقابله با آنچه توسعه نفوذ ایران نامید، شد.

 
الاخباریه در تحلیلی ضد ایرانی مدعی شد ایران در امور داخلی کشورهای منطقه مداخله می کند، بنابر این کشورهای عربی باید موضع یکپارچه ای علیه تهران اتخاذ کنند.
 
این شبکه در ادامه بدون اشاره به تجاوز عربستان به یمن با نمایش تصاویری از این کشور مدعی شد ایران عامل بحران یمن و ادامه مشکلات آن است.
 
الاخباریه در ادامه ادعا کرد عامل مشکلات سوریه هم بشار اسد و حامیانش هستند.
 
عربستان در طول بحران یمن همواره ایران را متهم به دخالت در امور یمن کرده است. این در حالی است که این کشور با تجاوز نظامی خود به یمن، مانع از حل مشکلات داخلی این کشور توسط مردم یمن شد.
 
لازم به ذکر است که سعودی بیش از 2 ماه است که در حال بمباران یمن است و باعث مرگ تعداد زیادی از مردم بی گناه یمن شده است.

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:, :: 16:9 :: توسط : محمد رضا بوربور شیرازی
درباره وبلاگ
این وبلاگ درمورددفاع مقدس می باشد
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفاع مقدس و آدرس defaemoghadas1359.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 1116
بازدید کل : 107434
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1